söndag, maj 17, 2009

Lite om mig...

Jag hittade denna lista på Lindas blogg. Och tyckte att det var lite kul:

Bästa promenad: Vårpromenad på Kinnekulle.

Favoritgata: Det finns flera! Graben i Wien, Fifth Avenue i New York och alla underbara gator i SoHo i Hong Kong.

Lyxmiddag: Hemma är oftast bäst eftersom jag är gift med en man som verkligen kan laga mat. Annars minns jag våra underbara middagar på Asiate i Manadrin Hotel i New York, vår 3-årsmiddag på Rex Hotel i Saigon, vår 5-årsmiddag på Operakällaren och den fina middagen senast i Shanghai.

Bästa micromaten: Popcorn. Lagar ingen mat i micron.

Favoritförort: Hammarby Sjöstad om det räknas som förort. Annars Lidingö.

Bästa lunchställe: Såhär års är det Stadsmissonen i Gamla Stan. Deras uteservering är alltid varm när solen skiner (dock en gryta på sommaren).

Bästa kaffet: Det som aldrig dricks.

Senaste göteborgsupptäckt: River Café. Otroligt vackert!

Senast sedda utställning: Hong Kong museum of history.

En bra gå bort-present: Skumpa.

Favoritlyxartikel: Min chanel-marscara och mitt dior-läppstift.

Läser helst: Feministisk litteratur och just nu deckare.

Favoritmärke: Svårt det där. Köper nästan alla kläder på HM. Men jag älskar mina Calvin Klein-jeans.

Modeförebild: Jag vet inte om jag har någon.

Motionerar: Springer och styrketränar.

Favoritprodukt på apoteket: Nässprej.

Lyssnar på: Schlager och gammal poppunk från 90-talet när jag springer och Winnerbäck när jag är hemma.

Senast gnolade: I’m in love, with a fairytale…

Bästa fyllekäket: Kebab.

Sämsta köp: Kinaskorna jag köpte sista dagen i Peking som visade sig vara två vänsterskor.

Senaste 2nd handfyndet: Det var ett tag sedan jag handlade på myrorna, men jag har gjort många fynd i deras bokavdelning so jag har i mitt feministbibliotek.

Användbar pryl: Mixern och väggdammsugaren.

Transportmedel: Spårvagn.

Favoritaccessoar: Mina egendisignade smycken!

Återvinner: Mindre än jag borde.

Hejar på/håller på: IFK Göteborg, Villa och folkpartiet.

1 kommentar:

Anonym sa...

kul att du nappade! roligt att få läsa dina svar! kram Linda