söndag, juli 13, 2008

Slöjdmässan i Hjo

Jag har återigen besökt Slöjdmässan i Hjo. Denna gång var det finare väder (jag hade desvärre inte kameran med mig) och jag och mamma njöt några timmar i Hjo Stadspark och handlade som vanligt en massa saker. En trend vi ser: smycken drar mest folk.

Min fynd. Halsbandet är från en marknad i New York och jag försökte hitta matchande örhängen (såklart hade jag inte med mig halsbandet). De cerise var mitt första köp, men sedan hittade jag de vinröda. Jag måste verkligen säga att jag lyckades med matchningen!

En obligatorisk smörkniv blev det också, men det var svårare att hitta en sådan i år. Konstigt på en slöjdmässa? Tja, gott om smörknivar fanns det, men den nya smörknivstrenden är uppenbarligen att sälja kvinnoben som ska sticka upp ur smöret, gärna med påmålade röda skor. Jag vill såklart inte stöjda någon som säljer sånt sexistiskt trams och då blev det betydligt svårare. Jag hittade tillslut ett trevligt stånd utan kvinnoben.

Inga kommentarer: