söndag, februari 21, 2010

Resesammanfattning

Så, då var det dags att sammanfatta resan. Jag gör det i en bloggpost per ställe och ska försöka att utforma det lite som en reseguide. Vem vet, kanske kommer någon till denna blogg bara för att få upplysningar om de ställen jag skrivit om! Jag tar Singapore sist eftersom vår resa fick en lite annorlunda utformning än vad som från början vad tänkt. Vi skulle se Singapore i två omgångar, men ett missat plan i Frankfurt satte stopp för de planerna. Vårt flygbolag, Lufthansa, skötte det hela mycket osnyggt, men efter mycket påtryckningar fick vi vår resa förlängd med en dag. Således fick vi uppleva Singapore lika länge som planerat, men nu samlat till slutet.

Mitt första restips är att inte åka med Lufthansa. På ditresan hade vi inte ens egna TV-monitorer. Dessutom var deras agerande mot insöade passagerare ett skämt. När vi bad en kille ringa gaten för att se om vårt plan hade gått vägrade han och sa bara ”Take care”. Nu har jag lagt detta bakom mig, men vill ändå höja ett varningens finger mot detta hemska bolag!

Inga kommentarer: