lördag, september 29, 2007

Lopp nr 8 - Lidingöloppet MK15

Halva distansen hela nöjet, blev halva distansen hela plågan. Jag fattar egentligen inte vad som fick mig att fortsätta. Jag stannade vid fem och la liksom av. Det gick bara inte att springa vidare. Av någon outgrundlig anledning som jag inte förstår fortsatte jag. Vid sju kilometer fick jag så ont i magen att jag vad tvungen att stanna. Ovanpå allt ösregnade det konstant. Jag kämpade på och i sinom tid kom jag i mål.

Mitt mål var att gå in under två timmar. Med tanke på vad jag gick igenom är jag mycket nöjd med 2:00:15 (när jag upptäckte tiden så var det för sent).

Nu har jag uppfyllt mitt nyårslöfte: Dubbelt så många lopp som förra året! Då sprang jag Vårruset (5), Tjejmilen (10), Bellmanstafetten (5) och Hässelbyloppet (10). I och med att jag är anmäld till ett lopp till – Hässelbyloppet – så väntar jag med en sammanfattning av årets lopp till jag är färdig med springsäsongen.

Inga kommentarer: