fredag, augusti 24, 2007

Dagens - eller årets - roligaste nöjeshändelse

Jag finner inte ord för detta.

Kicki Danielsson är kränkt av att P4 inte längre spelar dansbandsmusik:

– Det vi upplever är ren bojkott. Det har jag tyckt i många år. Jag reser mycket i bil och sitter då ständigt och retar upp mig. Jag hör aldrig dansband. Jag har själv gjort mycket fint, men inte en gång spelas det. Det är bedrövligt och tråkigt.

Hon fortsätter:

– Vi är väl inte tillräckligt balla i radiochefernas ögon, vi har fått en töntstämpel.

Helt korrekt. Ni är inte "balla" och ni är töntiga. Bra att du har insett det.

- Radion vill uppenbarligen bestämma vad folk ska tycka om och lyssna på.

Nej, det är DU som vill styra över vad folk ska lyssna på. Du är arg för att alla inte delar din dåliga musiksmak.

En lista har lämnats in till SR och TILL ANSVARIGA POLITIKER. Jag hoppas verkligen att Lena Adelsohn Liljeroth tar tag i detta! Vi behöver mer statsstyrd radio och politiker bör verkligen se till att svenska folket får lyssna till rätt musik!

Åh, Kicki, vad du gör mig glad! Nu har jag fått skratta lite såhär efter lunch.

Inga kommentarer: