lördag, december 23, 2006

Min och Andreas jul 22/12

Vår julafton firades i år firades den 22:a för att vi firar själva julafton med respektive familjer. Här kommer en bildkavalkad från en minijulafton i en etta. (Kommentera gärna om bilderna är konstiga, med tanke på detta.)



Jullunch med köttbullar, prinskorv, grönkål, sill, revbensspjäll, skinka och finsk potatislåda som jag lärt mig laga av Mia.






Dags för fika med glögg och hembakta pepparkakor. Andreas gillar att göra alternativa pepparkakor ;o)







Julklappsutdelning. Jag får en jättefin pyjamas av Andreas.
Och så klart får jag Orhan Pamuk. Boksnobbar bör läsa nobelpristagare.




Vi avslutar dagen med ytterligare ett julbord, denna gång med lax - rökt och gravad, löjrom, skagenröra, äggröra samt hovmästarsås och pepparrotsås.

Inga kommentarer: