måndag, augusti 08, 2005

VM i friidrott

Jag blir så trött ibland. Som jag skrivit här på bloggen tidigare är jag en sportfåne för att det är spännande att se på sport. Nu förundras jag över att folk rasar för att rika oljeländer erbjuder kenyaner medborgarskap mot att de får tävla för ett annat land i VM och därmed slippa de svåra uttagningarna i Kenya. Varje land får endast skicka tre personer per gren och på 3000 m hinder innebär det att folk som akn vara med och slåss om medaljer kanske inte ens får åka till VM - för att alla de bästa på den distansen kommer från samma land. Liknande har vi tidigare sett i USA där de amerikanska uttagningarna är svårare än själva VM.

Fd förbundskapten Ulf Karlsson tycker att det är bra att folk flyttar på sig. Det tycker jag också! Sedan tycker jag att man borde skippa gränsen på tre deltagare per gren. Är de fem bästa från samma land ska de ändå få vara med!

Inga kommentarer: