torsdag, augusti 04, 2005

Sportkläder

Det är redan augusti och tjejmilen börjar närma sig. Jag känner mig lite panikslagen, men det ska faktiskt bli kul att springa. Det som jag för ett år sedan trodde var omöjligt är nu fullt realistisk. Hanna Lager ska springa en mil! (Jag har redan testat det och vet att det går, om än långsamt.)

När man nu håller på och tränar och springer som jag gör är det viktigt att ha bra kläder som man trivs i. Inför att jag skulle börja träna köpte jag nya skor, en sport-BH och en par jazzbyxor. Skor och BH lägger jag gärna pengar på, för det måste vara riktigt bra, annars kan man skada sig. Men övriga kläder ska bara vara bekväma. Tycker jag. Sommaren har visserligen inte varit en supersommar, men jag har varje gång när jag varit ute tänkt att jazzbyxor är för varmt. I veckan har jag bestämt mig för att göra något åt det. Inte visste jag att det var så svårt!!! Sportaffärer är fulla av hippa träningskläder som folk går med till vardags. Det är inne nu. Min träningskompis var inne på Stadium och frågade efter running-byxor och fick till svar att de inte hade några inne. Jag gick själv för att titta och det enda jag hittade som passade var ett par adidasbyxor för 400 kr. Var köper man träningskläder där man inte betalar för märket mer än varan? Jag kanske ska tillägga att de jazzbyxor jag köpt var ganska billiga (250 kr, Stadiums egna märke), men jag hade inte så stor valmöjlighet där om jag inte ville betala det dubbla.

Det som slagit mig i min jakt på träningskläder är att det ligger väldigt mycket mode i allt. Det borde dock finnas massa människor som jag, som tränar lagom mycket och är allt annat än hippa. Vi som går på friskis och som slitit ut våra gamla mysbyxor eller cykelbyxor från 80-talet, var ska vi köpa nytt? Hade jag varit mer ekonomiskt lagd hade jag haft världens bästa affärsidé. Jag ger den till någon annan istället med löfte om att jag blir din första kund!

Inga kommentarer: