fredag, juli 15, 2005

Sommar

Det är sommar och jag har varit mycket dålig på att uppdatera min blogg. Jag har passat på att i det vackra vädret åka ut till skärgården och bara ta det lugnt några dagar. En underbar start på min semester! Nu är jag tillbaka i stan igen och har blivit något av en hemmafru. Trots semester städar, tvättar och diskar jag så det står härliga till. Visst är det underligt att det som är så tråkigt kan bli lite roligt när man har all tid i världen? Inte för att jag tycker att det är jätteroligt, men det är skönt att se hur ett beboerligt hem växer fram och framför allt att högen med slängsaker växer!

Annars ligger jag mest på soffan eller på en filt ute och läser böcker. Jag läste precis ut Asyl av Liza Marklund. En mycket intressant bok. Den är både spännande och fascinerande, samtidigt som jag hela tiden fick en känsla av att något viktigt hade utelämnats. Jag har diskuterat detta med min sambo som känner likadant och vi undrar vad det är med boken som inte stämmer. Hur som helst betvivlar vi inte på att själva kärnan i boken är sann och det är väl det som är det viktigaste. Intressant känsla dock.

Jag får återkomma när jag läst ut prostitutionsutredningen som ligger på mitt nattygsbord just nu.

Inga kommentarer: