tisdag, juni 28, 2005

Fräscha sporttjejer

Jag blir så förbannad att jag inte vet var jag ska börja. Tyvärr har jag ingen länk till den insändare i DN torsdagen den 23/6 som skrev om att sporttjejer borde ha sexigare kläder. Jag ska försöka att redogöra för skribentens - som givetvis är en man- åsiker. Han menar att det inte är så konstigt att killar vill ha tajtare kläder på t ex fotbollstjejer för att de ska vara intresserade att titta. Eftersom damfotboll håller lägre klass än herrfotboll måste man ha något annat som lockar män att titta, menar han. Och det är så klart här som den stora tankemissen kommer in.

Jag älskar sport. Jag tittar på det mesta och helst när Sverige är med. Det som driver mig att titta är SPÄNNINGEN. Inte muskler eller mer intima saker. SPÄNNINGEN.

Med insändarskribentens logik antar jag att han inte tittar på allasvenskan. Inte fotbolls-VM heller för den delen. Champions league håller ju mycket högre klass! Och killen var förmodligen hetero så allsvenskan borde ju vara dötråkig. Lika tråkig som dam-VM i säckiga kläder?

Bara för att man råkar sakna genuint sportintresse behöver man väl inte be folk klä av sig för att man ska bli intresserad. Eller? Jag begär inte att Springsteen ska spela naken. Jag kommer inte att gå på konterten i alla fall...

Inga kommentarer: