onsdag, april 22, 2009

Sanya och Yalong Bay

Så var det då dags för lugn avkoppling vid havet. Det blev kanske inte helt som vi ahde tänkt oss eftersom kineser verkar vara ett folk som inte har samma intressen som oss, och här var bara kineser. När vi badade, var de någon annanstans och när vi ville dricka öl fick vi göra det i en folktom bar medan kineserna badade. Dagarna var underbara, men kvällarna hade kunnat vara roligare.

Nästan helt själv i vattnet. Helt underbart!

Jag och en till. Jag ligger under parasoll, men det räckte för en fin bränna. Vågar inte ens fundera på hur det skulle kännas i min hud om jag hade legat direkt under solen.

Mina fötter och jag på stranden.


Mina fötter och jag vid poolen.

Mina fötter och jag by night.


Poolen och den vackra miljön runtomkring. Här var det beer square efter sex, men det var inte så mycket med det. Ingen fattade när vi frågade efter ölen. Vi fick be servitriserna i restaurangen komma ut med öl, och det gjorde de motvilligt.

Vägen till stranden. Konstigt med en outnyttjad park mellan hotellen och stranden, kan man tycka, men det gjorde stranden något vackrare.

Många Long Island Icetea blev det. De flesta varma utan is. Och många intogs inte i sällskap av någon annan än Andreas och personalen (som iofs var väldigt många). Lappsjuka trots så många människor runt omkring? Ja, eller utanförskap. Efter fem dagar blev det nästan för kusligt och det skulle bli skönt att komma till ett ställe där västerlänningar förekommer (det fanns en och annan västerlänning i Yalog Bay, men de var sällsynta)!

Inga kommentarer: