tisdag, januari 06, 2009

Nyårsmaten

Nu är julen slut och jag tänkte återgå till att bli mer politisk i mina bloggposter, innan dess tänkte jag visa er vår förträffliga nyårsmiddag.

Nästan censurvarning på denna bild, men det var tyvärr den bästa. Ville bara föreviga mig i en klänning som för ett år sedan satt så slimmad att jag fick ont i magen. Nu bar jag den utan besvär. Löpning och styrketräning hjälper oavsett vad vågen säger!

Äkta champagne - Pol Roger med snittar. Det ni ser är våffelhjärtan med anklevermousse, hjortronsylt och lite krasse. Kock: Jag.

Förrätt nummer ett - tonfisktartare med avocado och wasabikräm. Till det drack vi sake. Kock: Andreas och jag (krämen).

Vin som vi fick i bröllopspresent. Det smakade fantastiskt!

Förrätt nummer två: Råbiff. Det ser inte så aptitiligt ut, men det var verkligen gott! Råbiffen är blandad med majonäs, persilja och scharlottenlök. Kock: Andreas.

Mellanrätt - soppa på blomkål och jordärtskockor. Kock: Jag.

Huvudrätt: Rådjur med palsternackskräm och kokta rödbetor. Så underbart! Kock: Andreas.

Vi hoppade ostbrickan och gick direkt på efterätten - fruktsallad. Drakfrukten passade bäst som dekoration (den smakar inte så mycket men ser fantastiskt aptitlig ut!). Kock: Jag.

Nu är det vit månad fram till februari. Jag kommer att frossa i pepsi max.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gud så gott och så fin du är! Stor kraaaaaaaaaaaaam och god fortsättning. Hälsa maken också ;-)

Hanna sa...

Tack! God fortsättning och stor kram