fredag, oktober 17, 2008

Kvinnor i näringslivet

Tove Lifvendahl.

Igår var jag på ett seminarium anordnat av Fredrika Bremerförbundet. Det handlade om kvinnor i näringslivet och det var Tove Lifvendahl som stod för föredraget. Lifvendahl och jag har väl inte riktigt samma syn på jämställdhet och jag tyckte att hon pratade bort jämställdhetsplaner lite väl lätt. Hon har dock en stor poäng i att vi måste uppmuntra kvinnor att starta företag. En grund att få bort strukturer i gamla företag är ju att starta nya. Vi får ändå inte glömma bort att kämpa mot gamla strukturer gamla företag. Det blev en het debatt om detta på slutet, men jag var tvungen att gå till jobbet. Det var väl inte det mest spännande föredrag jag varit på, men jag ser fram emot att gå på Fredrika Bremerförbundets nästa frukostseminarium om kvinnor i politiken.

Inga kommentarer: