torsdag, juni 05, 2008

Är det bara jag...

…som inte tycker att det Eskil Erlandsson sa var något konstigt? Jag har full förståelse för att det är svårt att förbjuda tidelag med tanke på gränsdragningarna. Är det sexuellt utnyttjande av djur det Eskil nämner? Jag vill verkligen ha ett svar på det. Jag vet inte vad jag står i själva sakfrågan, men att det är inte är enkelt är jag helt på det klara med. Att sexuellt utnyttja ett djur så att det far illa ska däremot självklart vara förbjudet, men så är det ju idag.

2 kommentarer:

Angelica sa...

Jag håller med dig. Tror att det folk reagerade på var att han sa det i Riksdagen...och att han valde att uttala ett så bildligt exempel. Men jag vet inte. Människor tycker ju i allmänhet att det är roligt att höra om sex och konstigheter, och det här var ju en kombination :/

Hanna sa...

Jo, så är det nog. Vad jag har hört så reagerade folk på hur han sa det och att han sa tabubelagda ord. Men han har ju rätt i att gränsdragningen är svår.