tisdag, februari 21, 2006

Danielsson och lögnerna?

Carl Bildt är upprörd över att ansvariga personer kan ljuga KU rakt upp i ansiktet utan att det får konsekvenser. Det är onekligen mycket märkligt. Men varför ljuger Danielsson? För det är ju helt uppenbart att karl'n ljuger. En dag som annandagen -04 glömmer man knappt vad man gjorde. Det är klart att jag inte minns vilka samtal jag ringde och inte ringde, men jag minns ändå i stora drag vad som hände den dagen.

Jag var hemma i Lidköping och fira jul och på kvällen skulle min pojkvän Andreas komma. Andreas ringde mig någon gång på förmiddagen och berättade vad som hade hänt. Efter det satte jag på TV:n och informerade resten av familjen. Andreas brors flickvän befann sig på Borneo och jag och Andreas diskuterade detta vid ett samtal lite senare under dagen (eller om det var samma samtal, där är jag inte helt säker). Vid nio kommer Andreas hem till oss och vi äter tillsammans. Min bror är av någon anledning inte hemma. På kvällen tittar vi på TV och följer utvecklingen. Vi är allihop imponerade av Lottie Knutsson.

Jag minns allt detta. Varför minns Lars Danielsson ingenting? Den enda förklaringen måste vara att han ljuger. Och varför ljuger han? För att skydda Göran Persson? Kanske. Eller är det som flera kvällstidningar antytt och som bloggare runt om i bloggosfären skriver rakt ut, att Danielsson har en älskarinna och att det var med henne han var med på annandagen?

En jobbarkompis till mig sa nåt kul: Man måste ju säga att om Danielsson träffade sin älskarinna på annandagen hade han otur. På annandagen säger han åt sin fru att han måste jobba, sticker iväg med älskarinnan och så dör över 500 svenskar i Thailand. Snacka om maximal otur!

Inga kommentarer: