tisdag, januari 10, 2006

Jul och nya TV-program

Nu har det varit jul och jag har varit hemma i Lidköping igen och tagit det lugnt. Inga utsvävningar på stan den här gången. Istället kom jag hem med ett nytt intresse - att göra pärlhalsband. Det är mycket roligt.

Nu är jag tillbaka på jobbet igen efter en lång semester och det är skönt. Jag mår bra och har inte många sviter kvar från operationen. Under min semester har jag låtit bli att bli upprörs över hemska saker så jag har inte haft mycket att skriva om här på bloggen.

Men igår hände det nåt kul - en ny TV-serie om USA:s första kvinnliga president. Ok, det var kanske inte världens bästa TV-serie, men helt klart bra nog. Den var spännande och medryckande och framförallt fördömande motkarlslokar som inte tror att kvinnor kan lika bra som män. Först Desperate Housewifes och nu detta. Det verkar som att USA har hämtat sig från den Backlash som Susan Faludi beskrev så bra i boken med samma namn. Det återstår att se om serien håller måttet. Värsta scenariot är ju att kontentan blir att kvinnor inte bör vara presidenter, men jag hoppas och tror att så inte blir fallet.

Inga kommentarer: