måndag, maj 25, 2009

Minisemester genom Sverige

Vi skulle till Falkenberg på bröllop i helgen och eftersom SJ ville ha 3000 kr för en sådan utflykt vände vi oss till Statoil och hyrde en bil. Tyvärr är jag den enda i familjen med körkort, så det blev lite jobbigt på slutet. Hur som helst, här är resan genom Sverige i bilder:

Vi stannar utanför Linköping för att käka middag. Detta rastställe har Sveriges största samling av porslinstallrikar. Åtminsone hoppas jag att ingen annan har fler.

Vi övernattade hos Catrine i Nässjö för att sedan bege oss mot Falkenberg. Jönköpings kebabsås är ju känd ända uppe i Stockholm så den måste vi så klart testa. Detta är inte Jönköpings kommun, men dock län. Vi äter en kebab i Smålandsstenar.

Framme i Falkenberg. Jag tar en våffla i väntan på att hotellrummet ska städas.

På väg hem och lyxlunch på Gyllene Uttern. Jag väntar på Wienerscnitzel!

Jag hade aldrig varit i Norrköping. Nu har jag det. Här är beviset.

Jag är koncentrerad. Andreas får även med sig själv på bild.

3 kommentarer:

Anonym sa...

ÅÅå, vad länge sedan jag var på västkusten. Och våfflor blev jag sugen på... och att köra bil :-)

Hanna sa...

Har du körkort? Det har nästan inga jag känner i Stockholm ;o)

Anonym sa...

Klart jag har. Kommer ju från en raggarhåla ;-)