söndag, januari 06, 2008

Ett nytt år och ett nytt träningsår

Då har ett nytt år börjat och jag är fylld av nyårslöften. Folk brukar säga att nyårslöften är fåniga eftersom man alltid bryter dem, men jag tycker snarare att det känns befriande med ett nytt år då man kan börja från början igen. Jag har således inte legat på latsidan utan satt igång med min träning igen. Detta lyckades jag prestera förra året och det är nu hög tid att jag funderar på vad jag vill åstadkomma i år. Till en början ska jag springa en gång i veckan ute (på helgen för jag vill inte springa när det är mörkt), på löpband en gång i veckan och styrketräna två gånger i veckan. Till detta ska jag försöka äta bättre och mindre godis så att jag på kuppen kommer att krympa lite (det är min förhoppning). När det börja ljusna på kvällarna kommer jag att öka träningsdosen. Förra året gick detta upplägget bra så jag tror på det. Jag kanske, kanske kommer att anmäla mig till Göteborgsvarvet igen. Jag ska bara fundera en vecka till. Närmast kommer jag att springa Premiärmilen den 30:e mars. Jag återkommer som vanligt med resultat och bilder!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Göteborgsvarvet. Ja ja ja!

fatima sa...

Heja! Alla jobbar ju på efter sin förmåga... Själv ska jag försöka mig på lite fler söndagspromenader. :-)

Hanna sa...

Emma: Ja, jo, jag funderar fortfarande men mest i positiva banor ;o)

Fatima: Så måste man ju tänka. Ingen annan kan ju tala om för en hur man ska lägga upp sin träning, då blir det bara knas.