söndag, oktober 07, 2007

OS i Peking - vilka vinner?

Med mindre än ett år kvar till OS har jag börjat fundera på möjliga medaljhopp. Normalt brukar det ju finnas en uppsjö sådana, men de faller alltid på plats eftersom de inte är vana vid all uppståndelse (exempelvis Maria Brandin i rodd och Susanne Ljungskog på cyckel - båda världsmästare men aldrig olympiska medaljörer). Vi skiter ju i om de vinner VM, deras sporter räknas bara i OS. Hårt, men sår är det.

Vilka medaljhopp finns då? Carolina Klüft lär vinna guld om hon är skadefri. Susanna Kallur tar medalj om hon forsätter som hon gjort i år. De två klarar ju pressen eftersom pressen är nästan lika hård inför VM som OS. Stefan Holm och Kajsa Bergkvist är slut. Christian Ohlsson är för trasig. Therese Alshammar och Anna-Karin Kammerling borde ha en chans.

Men alla dåldisar. Vilka finns? Jag har hört något om en roddtjej och några kanotister lär väl kunna ta medalj. Jag känner att jag är mycket dåligt uppdaterad så om någon som läser denna blogg vet mer så spaek out - vilka tar medaljer för Sverige i OS i Peking 2008?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har hört talas om en tuff sprinter som heter Hanna Lager någonting ;-)

Hanna sa...

Sprinter är nog att ta i ;o)

Anonym sa...

Hahaha. Du ÄR en supersprinter, inget snack ;-)

Lite bilder från seminariet idag just med tanke på OS:

http://tinnitussans.blogspot.com/2007/10/os-i-kina-flipp-eller-flopp-fr-mnskliga.html