måndag, juli 23, 2007

Semester i Norrland

Norrland. Jag har ätit på Frasses i Vilhelmina, handlat vykort i Åsele och druckit öl på Storsjöyrans förfest i Östersund. Jag har sett myrar, mygg och massor av hemslöjd. Resan gick från Stockholm till Ö-vik till Vilhelmina och hem via Östersund. Nu förstår jag dem som anser att Gävle inte ligger i Norrland för jag själv ansåg att Hälsingland var södra Sverige efter turen i Lappland. Ändå ligger Vilhelmina oerhört långt söderut vid en snabb blick på en Sverigekarta.

Vilhelmina är som vilken småstad i Sverige som helst, bara utan mobiltäckning och oändligt långt till en större stad (Umeå). Skulle man få lappsjuka om man bodde där? Jag skulle definitivt få det!

Nu ska ni få höra och se bilder från min fem dagar långa semester i Norrland. Det var en fantastisk semester och jag har fått se mycket som jag aldrig sett förut.

Inga kommentarer: