måndag, februari 19, 2007

Angkortempel och magsjuka

Vi har nu forflyttat oss till Kambodja och den lilla staden Siem Reap. Min forkylning har forflyttat sig till att bli magsjuka istallet.

Idag har vi borjat att se de underbara Angkortemplen. Helt fantastisk upplevelse! Tyvarr har allt overskuggats av min nya akomma och jag avbrot allt strax efter lunch. Da akte vi till hotellet som har en liten pool som vi badade i (priset for det ar att bo ute i ingenstans). Det tillsammans med att sova lite gjorde susen och vi gav oss av igen for att titta pa solnedgangen. Sjalva solnedgangen var inte sa imponerande i sig, men hela miljon ar helt oslagbar.

Nu ar vi inne i stan for att ata och da fick jag se vad vi gick miste om (har hade vi kunnat bo). Har ar verkligen jattetrevligt, men vi har a andra sidan ett mycket fint hotell sa jag ska inte klaga.

Vi har en personlig Tuk-Tuk-chauffor som tar oss vart vi vill for omkring en hundring om dagen. Det ar bekvamt och bra och det ar svart att se att det skulle ga att resa pa annat satt har for det ar gigantiska avstand.

Imorgon hoppas jag att jag mar battre och da ska vi kora pa heldag vid templen.

Inga kommentarer: