torsdag, januari 11, 2007

Böckerna

Nu har jag läst ut alla böcker som jag skrev om här. Korta recensioner:

Nummer 10 - Åke Edvardsson: Bra Edvardssondeckare. Spännande och går tillbaka till saker som händer för flera år sedan (sådana fall älskar jag!).

Den ryska vännen - Kajsa Ingemarsson: Mycket spännande och intressant. Den handlar om svensk (bistånds)politik ur tre vinklar: Den blåsta brudens, den misslyckade UD-killens samt biståndsministerns. Kanske något orealistisk, men läs den!

Änglarösten - Arnaldur Indridason: Jag älskar Indridasons böcker (till skillnad från min sambo som dissar dem helt). Kanske är det för att jag älskar att läsa om Island... Nejdå, det är en bra deckare med bra story och inte för mycket privatliv (jag vill ha lite, men inte för mycket privatliv hos poliserna när jag läser deckare).

Mordet på Harriet Krohn - Karin Fossum: En stor besvikelse. Fossum skriver ofta psykologiska deckare, men i denna bok har hon gått ett steg för lång. HELA boken är ur den skyldiges synvinkel. T o m när polis Konrad Seijer kommer in i bilden. Trist.

Inga kommentarer: