tisdag, februari 28, 2006

Fest och sjukdom

Min kära sambo har kommenterat min födelsedagsfest här och jag kan inte annat än att hålla med om att det var en lyckad fest. Jag tror att jag har receptet till en lyckad fest och det är:

1. Mycket mat
2. Mycket sprit
3. Mycket slödricka (eller groggvirke som det heter på andra dialekter)

Har man detta kommer folk inte att lämna festen för att antingen festa vidare på nån krog eller fylleäta på McDonalds. En gäst påpekade att extra cigg också kan vara bra att ha då många fylleröker. Detta har hon nog rätt i då många finner det irriterande när samma personer hela tiden går runt och tigger cigaretter. Som värd kan man alltså råda bot på detta fenomen, frågan är om det är värt besväret.

Min sambo var lite småkrasslig innan festen och var nervös att festen skulle slå tillbaka hårt. Det gjorde den inte - den slog tillbaka mot mig istället. Mycket trist. Jag är dock på jobbet, men fruktar sängen senare i veckan.

Inga kommentarer: