onsdag, februari 08, 2006

Bilderna av Mohammed

Jag skriver visst mycket sällan på min blogg nuförtiden. Jag ska försöka att bättra mig på den punkten.

Jag känner att jag kanske måste kommentera denna storm som bilderna av Mohammed har orsakat. Jag blir ledsen när jag läser att folk tycker att det var fel att publicera bilderna p g a vad som hände sedan. Det som händer är inget som har med Danmark eller Jyllands-Posten att göra. Ambassadbränning och hets mot kristna är inget utlopp för den frustration som man påstår att muslimer känner när de ser karikatyrer av Mohammed. Det är naturligtvis terrorism det handlar om. Alla de som känner sig kränkta över bilderna är inte ute och slåss. Dessutom publicerades bilderna i september och inte förrän nu börjar man bojkotta danska produkter och bränna ner ambassader. Alltihop är så otroligt sjukt och vi får absolut inte vika oss och inskränka på yttrandefriheten bara för att några fåtal terrorister skriker och slåss.

Annars är det mesta om detta sagt av andra kloka personer. Jag vill bara varna för att vi aldrig får låta terrorister vinna...

Inga kommentarer: