tisdag, september 20, 2005

Provvalet i Skaraborg

Så har då provvalet satt i gång i Skaraborg. Samtidigt som min pojkvän fick hem provvalskatalogen för Stockholms län (en fin katalog i fyrfärg) fick jag katalogen för Skaraborg (några uppkopierade papper i svartvitt). Nåja, det är skillnad och kanske inte så mycket att hetsa upp sig för. Huvudsaken är ju att provvalet kommer att följas i största möjliga mån.

Hur som helst så ställer jag upp med siktet på riksdagen 2006. Jag kandiderar därför att jag tror att jag kan göra skillnad. Jag är trött på folkpartiets "ställa-krav"-mentalitet och jag tycker att det är dags att vi tar tag i feminismen på allvar.När folkpartiet röstade för övergångsregler var jag nära att lämna partiet. Nu arbetar jag för riksorganisationen, men jag anser att partiet bör förändras, och sådana som jag och flera andra behövs för att rädda partiet. Jag vill inte sitta tyst och flyta med strömmen - jag vill aldrig svika mina ideal!

På min hemsida www.folkpartiet.se/lager skriver jag vad jag vill i politiken och jag hoppas att folk kommer att rösta på mig. Jag lovar att aldrig hålla tyst om jag blir invald!

Inga kommentarer: