måndag, november 17, 2008

Dag 7 i New York

Sista dagen i New York och hemfärd. Denna dag hade jag gett upp allt hopp om att få tag på min kontakt här i New York och tag det därför lugnt med Kajsa till min airport shuttle tog mig till Newark.

Min besvikelse från förra året upprepades inte. Yippi!

Kajsa fotar mig på vandrarhemmet. Jag blir snart upplockad. På shuttlen träffar jag en australiensiska som jobbar för sitt delstatsparlament. Hon har tidigare varit politiskt anställd - liberal, men jobbade nu i administrationen. Vi hade ett mycket intressant samtal om allt från Sveriges höga skatter till rätten att göra abort. Hon förklarade att hon var pro chioce, något som inte var alldeles självklart i Australien om jag förstod henne rätt. Dessutom var hon åt det mer konservativa hållet (enligt henne själv) och höll på McCain i valet. Ett mycket roligt inslag på resan. Vi bytte kort och hon lovade att snarast skaffa facebook så vi kunde höras där ;o)

Inga kommentarer: